Sunday 18 December 2011

KISAH SATU MALAM



Ini story masa aku balik kampung baru ni……..untuk 1  st  time aku balik kampung dengan baju kurung tapi  pakai kain pelekat yang asyik nak terlondeh jer,actually uniform catering masa kenduri kahwin malam tu…. jadi kelam kabut la sikit kan….tu pun nasib baik boss aku anatr sampai kat Pudu ,sharp2 jer dengan masa bas sampai tu…tapi nak memegang kain pelekat yang nak terlondeh ni rasa seksa giler….sabar jelah kan….dalam perjalanan balik tu tidor jelah…zzzzzzz….dah sampai kat bus stop Sg petani pukul 5 pagi,memang awal la coz bus ada pukul 6,masih gelap and sunyi…ada la jugak orang tapi  diorang tu semua dijemput,aku jer driver bus yang jemput..huhu..…so terpaksa waiting jelah kan…dalam dok menunggu tu ada la kan  beberapa orang pak cik ni tegur aku..dia cakap muka aku macam da masalah ja,kalau der masalah…duit ker apa ker kan..dia boleh tolong antar aku,dia cakap tak yah takut..dia orang baik…issshhh ingat aku nak percaya ker….baik aku menunggu dan derma darah aku kat nyamuk dari  pergi naik teksi sorang2 aku awal2  macam tu…dah la ada sorang driver teksi  tu siap cakap bus dah tak der dik….arghhh!!.. aku tak termakan la dengan kata kata macam tu…aku yakin dan percaya bus datang pukul 6 nanti…dalam pada tu jugak ada la sorang  auntie india ni dia memang tidor kat situ sebab tak der rumah,istilahnya…gelandangan la kan…sempat gak la aku borak ngan dia,dia cerita sedara dia tak nak terima dia,dia pun  tak kahwin so  tak der la family sendiri…kerja pun tak menentu jer….Hmmmm kesian la jugak..macam  ni la nasib kan…tak tahu apa nak jadi  di kemudian hari,nak nak lagi kalau hidup sorang diri…dalam dok borak tu bus sampai…Alhamdulillah aku selamat sampai,kalau tak macam mana aku boleh menulis sekarang kan…

No comments:

Post a Comment