Sunday 18 December 2011

PENANTIAN.....


Penantian satu penyeksaan…itulah madah yang sering aku dengar……Itu jugak yang aku rasakan bila aku terpaksa menunggu…seksa sangat,bukannya apa rasa geram kalau kena tunggu lama lama ni….Tu dulu,zaman aku remaja dulu,jiwa tengah panas…sekarang ni bila dah dewasa jadi matang la sikit kan…bak kata orang kampung  aku…. murtured gitu.….baru lah aku jadi penyabar sikit dalam mengenal erti penantian ni….memang penantian ni menyeksakan tapi jika direnungkan apa hikmah di sebalik penantian ni…apa yang kita dapat setelah kita menanti samada sekejap atau lama…..
Tapi jangan sampai penantian kita adalah penantian yang sia sia…..dalam bab belajar aku kena  menunggu dengan  sabar untuk dapatkan segulung ijazah….apa pun at last aku dah Berjaya…jadi aku tak sia siakan penantian aku….tapi cuba bayangkan kalau tak der usaha dalam penantian aku masa dok belajar tu…mesti penantian aku jadi satu penantian yang sia sia….Cuma 1 ja sekarang ni penantian aku belum jumpa dengan kepastian lagi…iaitu hal jodoh…..aku pernah rasa  penantian bab jodoh ni adalah sia sia bila aku pertaruhkan kesetian aku pada seseorang tapi dia yang musnahkan semuanya..Urrrgggghhhh!!!!…sakitnya hati bila ingat…jadi sekarang ni apa yang aku boleh buat ialah berusaha,berdoa dan berserah….dan aku tak nak  penantian aku jadi suatu yang sia sia lagi….sebab aku nak dalam penantian aku tu biarpun terseksa tapi ia mampu memberi cahaya baru dalam hidup aku…InsyAallah…Amin…..
And ni lirik lagu Penantian by Elyana…salami maknanya sejenak k….

Berapa lama harus ku nanti
Sinar cahaya mata mu
Gemerlap bagai bintang menghiasi malam
Malam yang menutup diri ku

Berapa lama perlu ku tunggu
Lontaran suara dari bibir mu
Memecah takbir taman
Taman syurgawi
Pada sebuah hati yang sepi
Penantian suatu siksa
Yang tidak tertanggung
Oleh hidupkku yang kering dan layu
Kepastian satu penawar
Dalam suka dan duka
Yang meniti hidupku


No comments:

Post a Comment