Thursday 22 August 2013

BANGKIT DARI JATUH




Kalau  kita jatuh mrsti kita ber”adoi” for example “adoi sakitnya !” but apa kata kita ubah tindakan tu dengan berpaling ke belakang dan kata “woi sapa  tolak aku ! ??????”

Macam tu jugak dengan kehidupan sebenar,  kadang2 kita jatuh sebab ada yang menolak kita dan tolakan terbesar  yang kita tak sedar ialah tolakan dari Allah. Means Allah bagi musibah pada seseorang  untuk uji  sejauh mana kita ingat pada Dia dan mungkin jugak Allah jatuhkan seseorang sebab  dah berada di atas  terlalu lama  serta  lupa pada Dia because  kufur sangat dengan nikmat yang diberi. But dalam  jatuh tu ada lagi  yang  masih tak sedar diri and asyik salahkan orang lain atas kejatuhan dia.

Kalau dah jatuh redha la dengan ujian yang kita terima and jangan lupa BERDOA. 5 malam  yang mustajab untuk berdoa ialah :
1)Malam awal jumaat
2 ) Malam nisfu ssyaaban
3)Malam hari raya Aidilfitri
4)Malam hari raya Aidiladha
5) Malam Jumaat
Then  jangan pernah lupa untuk bersyukur dengan nikmat yang diberi and jangan lupa untuk  berkongsi rezeki yang diterima dengan orang yang memerlukan and most important our parents even  bukan itu yang mereka harapkan.
Jatuh memang menyakitkan tapi jangan kerana kejatuhan itu kita biarkan diri dalam kegelapan dan terus tersungkur dalam lumpur itu. Jadi bangkitlah , muhasabah diri  dan don’t make banana pregnant two time.hehehe…



No comments:

Post a Comment