Tuesday 20 August 2013

JUJUR VRS BOHONG

Betul ker kejujuran yang menyakitkan dan  membuatkan seseorang itu menangis lebih baik daripada kita berbohong dan membuatkan seseorang  itu ketawa...??




Mungkin ada betulnya pendapat ini  tapi sometime depend kepada keadaan jugak sebab  tak semua orang dapat terima kenyataan  yang memilukan tu. Tak pun maybe   pada awalnya  boleh terima tapi bila bergaduh tu semua benda buruk nak diungkit balik...Jadi macam mana nak jujur, and sebab tu kadang2 orang memilih untuk tipu sunat terutama bagi hubungan yang melibatkan lelaki dengan perempuan ni...Fenomena yang selalu berlaku,” saya masih single”,   tapi padahal dah ada wife or husband pun..Pastu orang yang ditipu dah tangkap cintan dan terus hidup dalam penipuan bila nak terus terang  dah jadi takut ditinggalkan or so on. Tapi situasi ni better jujur dari awal2 la sebab gejala yang sangat tidak sihat.  

Tapi yang jadi masalah  if memang terpaksa bohong sangat sebab nak jaga maruah keluarga and kalau dia berteus terang  maybe akan ada perkara yang memudaratkan   seperti kematian dan penceraian.....Jadi masih wajarkah untuk jujur...??

No comments:

Post a Comment