Sunday 15 April 2012

SUKA TENGOK KARTUN TAK?SAYA SUKA...SAYA SUKA...


Kartun…Mungkin tu sangat sinonim untuk kanak2…Tapi hakikatnya ramai lagi orang dewasa suka menonton kartun termasuk la aku…Walaupun kadang2 cerita dia tak logik tapi it’s fun..Aku pun pernah r jugak present sal kartun ni masa kelas English aku dulu, walaupun takder la dapat A++ tapi yang penting lulus and tak yah repeat paper kan…Apa yang aku kupaskan ialah sal advantages and disadvadtages bila nonton kartun ni..
Contohnya kalau advantages dia leh galakkan kreativiti and dapatkan hilangkan stress  coz kebanyakan kartun kan kelakar..Disadvantages ni berlaku bila takder Parent Guide coz sesetengah kartun agak extreme bila ada adegan pukul, pas tu ada gak adegan 18 sx(kiss2, huge2,bogel pun ada.. kan tak sesuai ngan kanak2)…So parents tak sepatutnya biar ja anak2 tengok kartun sembarangan nak2 lagi kartun Jepun. Kalau kat TV mungkin ditapis tapi kalau CD or  diorang juz search by internet , sometime ada la  perkara yang diotang tak leh tengok.. So parents pantau2 la jugak erk …
Apa pun leh puji ngan cerita animasi di Malaysia bila adanya Upin dan Ipin yang turut menjadi kegilaan kanak2 di Indonesia and last but not least Boboi Boy…Menarik, aku memang selalu tengok cuma tak best bila banyak sangat siaran ulangan…


No comments:

Post a Comment