Saturday 7 January 2012

TRUE LOVE



Kalau aku boleh undurkan masa
ingin aku menjadi seperti bayi
yang putih dan suci dari dosa
kalau aku  boleh terbang seperti burung
ingin aku  mencari erti sebuah cinta yang sejati
kalau aku seorang pelayar
ingin aku menyusuri lautan cinta
agar aku kenal erti sebuah kehidupan

tapi sayang….
aku tewas dalam pertempuran cinta ini
bukan cinta sejati yang aku temui
tapi hanya permainan cinta yang menjadi teman
mungkin cinta sejati hanya dalam lipatan sejarah
 seperti cinta Adam dan Hawa
bagai kasih Yusuf pada Zulaikha
dan kasihnya Muhammad pada Khatijah
Dan cinta sejati mungkin hanya kisah dongeng
Seperti Beaty dan Beas
Bagai Cindrella dan sang putera raja

Akhirnya hanya  tinggal aku sendiri
dalam pencarian cinta sejati ini
Kerna cinta sejati….
bukan mengejar kesempurnaan
Dan kesempurnaan cinta hanya lahir dari  kecintaan pada Allah
Dan cinta sejati…
Perlukan segugus pengorbanan
Yang agung nilainya
Jadi  utuh kan lah cinta  pada Allah
Sebelum  menagih kasih  pada insan  
yang  sudi menyambut huluran cinta ini
Agar titian kasih yang dijalani
Dipayungi  restu dari Ilahi……




No comments:

Post a Comment